2013-01-31 10:29:25

PROJEKT ČITAMO MI, U OBITELJI SVI!

 

PROJEKT „ČITAMO MI, U OBITELJI SVI!“

 drugi put u  trećim razredima

 

KNJIGE ZA SVE“

        Kako bi se učenike motiviralo na čitanje knjiga i potaknulo ih na njegovanje pisane riječi, u školi smo pokrenuli projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“. Bit projekta je čitanje u obitelji koja je najvažnije okruženje za stvaranje pozitivnog odnosa prema čitanju, ugodne atmosfere i stvaranja potrebe za čitanjem.

     

 

 

 

 

 

 

         Već drugu školsku godinu za redom u trećim razredima OŠ Domašinec provodi se projekt koji je osmislila Hrvatska mreža školskih knjižničara. U školama ga provode knjižničari u dogovoru s učiteljima i roditeljima. U Osnovnoj školi Domašinec to je knjižničarka Marija Tot  i učiteljice trećih razreda Marija Novak i Snježana Jankaš a  u PŠ Dekanovec, Karmen Mošmondor.

        Projektom se žele potaknuti čitateljske navike učenikaunaprijediti njihove čitalačke sposobnosti, poboljšati tehniku čitanja, razumijevanje i prepričavanje pročitanog, a samim time obogaćuje se dječji vokabular. Isto tako želi se ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjeg obrazovanja, razvijanje ljubavi i poštovanja prema knjizi i čitanju kao kvalitetnom i zabavnom provođenju slobodnog vremena.

     Vrlo važan cilj projekta je ukazati roditeljima na to da su u svemu ovome oni najvažniji i prvi uzori u čitanju. Naime, učenici nižih razreda uče prije svega oponašanjem i roditelji su im najveći uzori i autoriteti. Najučinkovitiji način svladavanja tehnike čitanja i stvaranja užitka u čitanju postiže se kada se čita pred djecom ili sa djecom u obitelji.

       Posrednim ciljem se nastoji ukazati nadležnima i javnosti na važnost i nenadomjestivu ulogu školske knjižnice kao mjesta poticanja razvoja tehnike čitanja koja je ključna kompetencija za razvoj svih ostalih pismenosti poput osposobljenosti učenika za učenje (učiti kako učiti), informacijske pismenosti i cjeloživotnog učenja.

       Svoje dojmove, zanimljivosti i lijepe doživljaje zajedničkog čitanja zapisuju u priloženu bilježnicu dojmova. Po osobnoj želji ukrašavaju svoje stranice dojmova, crtaju, pišu pjesmu ili sastavak, lijepe fotografiraju sa zajedničkog čitanja, i sl.
      Peti dan dijete knjižničnu naprtnjaču donosi u školu i nekoliko minuta prezentira svom razredu, učitelju(ici) i knjižničaru(ki) svoje doživljaje i na taj način se uči usmenom izražavanju i potiče svoje razredne kolege na čitanje i izgradnju pozitivnog stava prema čitanju te izaziva njihovu radoznalost. 
       Školski knjižničar na kraju projekta stavlja knjige iz naprtnjače na police knjižnice. Zatim u suradnji s učiteljima ili sam odabire tri najljepša dojma iz svake naprtnjače i objavljuje ih na mrežnim stranicama škole i projekta.                                                                   Sastavlja završno izvješće o realiziranom projektu s naglaskom na teškoćama s kojima se susreo kao i s prijedlogom poboljšanja. Završno izvješće i priznanja dostavljaju se svim sudionicima.

        Na temelju glasovanja na mrežnim stranicama za najljepše dojmove, izdaje se publikacija o projektu. Vjerujem da ćete uz knjižničnu naprtnjaču provesti ugodne trenutke u svojoj obitelji, želim vam da vam druženje s njom protekne u pozitivnom ozračju.

Marija Tot

 




Osnovna škola Domašinec