2023-12-12 21:27:44 Seminar stručnog usavršavanja „Metodika poučavanja djece iz skupina u nepovoljnom položaju“ Danas se održao drugi dio seminara tj. edukacije koja se provodi u sklopu projekta "Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje (2023./24.)", u suradnji s uredom UNICEF-a za Hrvatsku. Sam se projekt provodi s ciljem osnaživanja škola, učitelja i učenika za razvoj otpornosti, inkluzivnost i podršku mentalnom zdravlju. Poseban su fokus projekta učenice i učenici koji dolaze iz skupina u nepovoljnom položaju, no program je primjenjiv za svu djecu i mlade u osnovnim i srednjim školama. Sam seminar održavao se kroz dva dana 11. i 12.12. 2023. godine u prostorima II osnovne škole Čakovec. Edukacija je otvorena raspravom oko toga tko su djeca iz ranjivih skupina te o vrstama podrške koje im škola može pružiti. Potom smo definirali poticajno okruženje za učenje te je prof. Jelena Perak predstavila temu suradničkog učenja kao alata u osobnom i socijalnom razvoju učenica i učenika, u ostvarivanju grupne kohezije, suradnje te akademskih uspjeha. U zadnjem dijelu edukacije, učiteljice su imale prilike i same iskusiti dobrobiti suradničkog poučavanja kroz radionicu koju je vodila prof. Biserka Šavora, pedagoginja i voditeljica Forumovog programa Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje, ali i prodiskutirati o važnosti grupne dinamike Tako smo u današnjim radionicama razmišljali o motivaciji za učenje, emocionalnoj otpornosti i vrstama ledolomaca. U prvoj smo radionici osvijestili da je svaki učenik različit, posjeduje vlastita životna iskustva, odrasta u specifičnoj obitelji, različitih je intelektualnih sposobnosti, interesa, navika i ambicija. Na samom je nastavniku da pronađe odgovarajući način da motivira svakoga od njih. U drugoj smo se radionici dotakli teme emocionalne otpornosti tj. sposobnosti dobre prilagodbe sa suočavanjem s objektivno teškim životnim okolnostima. Najvažniji temelj za izgradnju otpornosti kod djeteta je obitelj. Obrasci roditeljskog ponašanja, socijalne i emocionalne interakcije neki su od čimbenika koji se smatraju značajnima prilikom razvoja otpornosti kod djece. U trećoj radionici, Ledolomac, aktivnost svima nam draga i osmišljena kako bismo se ili bolje upoznali, olakšali si interakciju ili pak poželjeli nekome dobrodošlicu. Ledolomci igraju značajnu ulogu u bilo kojoj aktivnosti ili događanju u kojima su važni komunikacija te osjećaj povjerenja i udobnost sudionika. Dvadesetak učiteljica i učitelja naše županije obogatilo se novim idejama i metodama rada. Školskim timovima osigurat će se niz edukacija te kompleti obrazovnog materijala na temu emocionalne otpornosti za primjenu u svim razredima. Pružit će se dodatna podrška timovima koji će zatim pružati ciljanu podršku učenicama i učenicima te podrška ravnateljicama i ravnateljima uključenih škola kako bi se osigurao pristup cijele škole za podršku mentalnom zdravlju.
|
Osnovna škola Domašinec |