2024-04-21 14:53:58 Poučavanje učenica i učenika iz skupina u nepovoljnom položaju U OŠ Domašinec u sklopu projekta "Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje (2023./24.)", provodimo i Metodiku poučavanja djece iz skupina u nepovoljnom položaju . Same društvene i obiteljske okolnosti takve djecu su: niži socioekonomski status i siromaštvo, pripadnost nacionalnoj, vjerskoj ili jezičnoj manjini, otežavajuće obiteljske okolnosti, djeca u alternativnoj skrbi… Stoga su i individualne karakteristike istoimene djece: problemi u području ponašanja ili mentalnog zdravlja, specifične teškoće u učenju, teškoće u razvoju, invaliditet, traumatsko iskustvo, kronične bolesti… Često djeca iz skupina u nepovoljnom položaju imaju: otežan pristup obrazovanju, niži stupanj dobrobiti tijekom obrazovanja, niža obrazovna postignuća u usporedbi s drugim društvenim skupinama. To dovodi do ukorjenjivanja postojećih i stvaranja novih nejednakosti koje imaju izravan i neizravan negativni utjecaj na pojedince: kao i društvo u cjelini (na zaposlenost, kriminal, zdravlje i zadovoljstvo životom). Škole koje imaju visok postotak učenika u nepovoljnom položaju trebaju dodatne ljudske i materijalne resurse za pružanje podrške učenicima u nepovoljnom položaju – kako učenici ne bi napustili školu te kako bi poboljšali svoje obrazovne ishode. Zato ured UNICEF-a želi podržava škole koje provode dodatne aktivnosti koje pomažu djeci u nepovoljnom položaju da poprave ocjene i ostanu u školi. Aktivnosti koje se provode su :dodatna pomoć u učenju, jačanje socioemocionalnih vještina, jačanje ostalih transverzalnih vještina poput planiranja, javnog govorenja, komunikacije, timskog rada, aktivnosti koje vode boljem uključivanju i suradnji s roditeljima učenika u nepovoljnom položaju.
Kroz same radionice koje vode učiteljice Nina Zrna i Kristina Kobal, a provode se u sklopu projekta učenici se: osjećaju sigurno, cijenjeno i poštovano, aktivno se uključuju i smisleno angažiraju u obrazovnim i društvenim aktivnostima, imaju podupiruće odnose s drugim učenicima i odgojno-obrazovnim radnicima, osjećaju pripadnost obrazovnoj zajednici te su sretni i zadovoljni svojim iskustvom u obrazovnom procesu. Odgojno-obrazovne radionice služe za bolje povezivanje s učenicama i učenicima, jasnije praćenje njihovih potreba kao i različitih načina usvajanja nastavnog sadržaja, jačanju njihovih socijalnih i emocionalnih kompetencija koje su dodatno utjecale na njihov bolji akademski napredak, jasnije praćenje individualanog napretka učenika i učenica, kako bi se osnažili u razvoju vlastite emocionalne otpornosti . Učenici i učenice se u grupama osjećaju sigurnije i povezanije nego u samom razredu, pozitivne promjene događaju se poglavito u vidu podizanja samopouzdanja, vlastite slike o sebi, pripadnosti i povezanosti ne samo sa vršnjacima, već i s odgojno-obrazovnim radnicama. Ključ uspjeha je međusobna suradnja OŠ Domašinec i Unicefa. Suradnja je briga za čovjeka, svakog pojedinca koja se temelji na poštovanju, povjerenju i vlastitoj odgovornosti.
„SVAKO DIJETE IMA POTENCIJALA I MOŽE USPJETI AKO MU OMOGUĆIMO UVJETE KOJE ODGOVARAJU NJEGOVIM/NJEZINIM INDIVIDUALNIM POTREBAMA.” |
Osnovna škola Domašinec |