2024-06-05 17:22:10

UČENICI PRIPOVIJEDAJU PREDŠKOLCIMA

Pripovijedanje je drevna vještina i važno komunikacijsko sredstvo koje poznaju svi narodi svijeta, sve rase i kulture. Priče, pripovijedanje i slušanje pomažu nam kod povezivanja pojedinca i zajednice.

Višestruka je pozitivna uloga priča: one izazivaju znatiželju, povezuju ljude s prirodom, omogućuju bijeg u drugi svijet, povezuju ljude u sveopću ljudsku obitelj, povezuju ljude sa svojom kulturom i sa svojim korijenima. Priče mogu potaknuti našu želju za zajedništvom s drugim ljudima, s prirodom i s Bogom. Priče i pripovijedanje umnogome utječu na jezični, spoznajni, afektivni, društveni i religijski razvoj djeteta, kao i na njegovo ponašanje. Imaju snagu preobrazbe slušatelja.

I kršćanska je vjera povezana s pričom – s pričom koja počinje vjerom Božjih ljudi i koja se nastavlja u životu osobe koja živi vjeru u punini, imajući povjerenja u Boga. Biblijska priča pomaže razumjeti vjerske istine i potaknuti na življenje tih istina. Priče pozitivno utječu na djetetov kognitivni, afektivni i psihološki razvoj. Vjerski odgoj prenosi kršćansku tradiciju, ali oblikuje i način života. Poziva na rast u vjeri i na kršćansko življenje.

Pripovijedanje  je nezamjenjivo u procesu odgoja i obrazovanje djeteta, osobito u njegovom vjerskom odgoju. Stoga su se i učenici 5.a razreda OŠ Domašinec okušali u pripovijedanju biblijskih priča onima koji su mlađi od njih.

Pripovijedanje zahtjeva i određenu pripremu za koju su bili spremni odvojiti svoje slobodno vrijeme. Svakoga tjedna vrijeme je za novu priču, pjesmu,  kviz i likovnu radionicu. Učenici su do sada pripovijedali biblijske priče Novoga zavjeta.

Sami učenici iskusili su koliko se detalja i pouka skriva u pričama koje su i sami nedugo slušali. Cilj pripovijedanja nije nam bila savršena priča već povezanost nas učenika. Samo pripovijedanje praćeno je slikovnicom kako bi najmanjima bilo lakše praćenje samog sadržaja priče. U samoj pripremi učenicima pomaže vjeroučiteljica Kristina Kobal.  Učenici su u samo pripovijedanje uključili i razne pokrete, mimiku lica te prilagođenu boju glasa.

Biblijske su priče dramatične, pune emocija i strasti, nevjerojatnih i fantastičnih događaja i zbivanja. Kazuju nam što Bog od nas traži, kakvi trebamo biti i kako trebamo živjeti. No više od svega potiču nas na osobno promišljanje o nama i našem ponašanju prema Bogu i ljudima.

Mi pripovijedamo jer drukčije ne možemo. S pomoću priča povezujemo se, razumijemo, surađujemo u izgradnji zajedništva naše škole.

Pripovijedanje je ljudima važno koliko i jelo. Zapravo, još važnije, jer hrana nas drži na životu, ali priče su ono što naš život čini vrijednim življenja. Priče su ono što naš život čini ljudskim“

 (Kearney, 2009.).


Osnovna škola Domašinec