Datum objave: 23. siječnja 2025.
Kategorija: Vjeronaučni kutak

LEDOLOMCI ZA OPUŠTANJE

U sklopu projekta Škole podrške prošle smo se srijede opustili uz razne igre ledolomaca. Ledolomci
su pitanja ili igre ili bilo koja vrsta aktivnosti koja će učenicima olakšati međusobno zagrijavanje. U
školi se razbijači leda koriste za energiju učenika, pomažu im da se povežu i poboljšaju suradnju i
pažnju na nastavi.
Ledolomac su također vježbe i aktivnosti koje imaju primarni cilj pomoći članovima skupine da se
međusobno upoznaju, da se osjećaju ugodno dok rade zajedno i da povećaju razinu energije
u razredu. Postoji dosta literature koja opisuje ledolomce i igre koje se mogu koristiti u radu skupine
kako bi povećali interes i započeli rad. Ima ledolomaca koji su namijenjeni samo za mlade (učenike),
ali ima ledolomaca koji su prikladni za odrasle (profesori na seminarima). Mogu se koristiti na
početku rada skupine, a mogu i tijekom, kada je potrebno poboljšati sudjelovanje i interakciju
sudionika.
Ledolomac je jedna od metoda koja se koristi na početku ili na kraju sata, ali ako je dobro razradite
može se odigravati i cijeli školski sat. Sve ovisi o tome što se radi i želi postići. Ledolomac je aktivnost
slobodnog generiranja mnogih ideja o nekoj temi, u početku lišena kritičke suzdržanosti. Postoji
bezbroj pitanja koja možete koristiti u metodi ledolomca. Neki od ledolomaca koje smo koristili su:

Lanac riječi
Igru lanca riječi možda znate iz školskih dana. U ovoj igri riječi igrači moraju smisliti riječi koje počinju
slovom kojim je prethodna riječ završila. Riječi se moraju podudarati ne samo sa slovima već i s
dotičnom kategorijom. Dakle, ako jedna osoba kaže riječ “lav” (kategorija “životinje”), sljedeća osoba
mora izgovoriti riječ koja počinje s “n” i spada u kategoriju “životinje”, kao što je “noctule”. Jedina su
dva pravila: (1) Imate pet sekundi da smislite ime. (2), Ne ponavljajte riječi u istoj igri.

Dvije istine, jedna laž
Dvije istine, jedna laž je sjajna igra za razbijanje leda i početak razgovora. Cilj igre je otkriti koje su
izjave o nekoj osobi ispravne, a koje pogrešne. Svi igrači raspoređuju se u krug. Tada svi razmišljaju o
tri činjenice o sebi, na primjer: “Kad sam imao dvije godine, pao sam s perilice i slomio ruku”. Jedna
od tri izjave mora biti laž.

Čija je to priča?
U ovoj igri morate pogoditi koja priča kojoj osobi pripada. Na početku svi u grupi napišu malu priču ili
događaj iz svog života.
Na primjer: “Kad sam imao deset godina, pronašao sam ježa na ulici i želio sam ga vratiti u šumu. Kad
sam ga pokušao uloviti, ugrizao me za prst i morao sam u bolnicu.”
Sve se priče zatim stavljaju u kutiju. U svakom krugu jedna osoba crta papir i čita tekst. Tada on / ona
mora odlučiti čija bi to priča mogla biti. Osoba ima dva pokušaja da pronađe pravu osobu. Nakon
drugog pokušaja otkriva se kome priča pripada.

Pročitajte još

EDUKATIVNO PREDAVANJE –„ZLIKOVCI U PRIRODI“

EDUKATIVNO PREDAVANJE –„ZLIKOVCI U PRIRODI“

U sklopu projekta „Zajednica škola“ koji se već treću godinu provodi u suradnji s JU „Međimurska priroda“ održano je edukativno predavanje –INVAZIVNE VRSTE –tj. -„Zlikovci u prirodi“. Ovo je ujedno i tema oko koje se planira većina aktivnosti za ovu školsku godinu....

Skip to content