Datum objave: 11. veljače 2025.

VAŽNOST USMENOG PRIPOVIJEDANJA I TERAPEUTSKI UČINAK PRIČE

U sklopu projekta Vrtuljak emocija u našoj je školi 6. veljače 2025. organizirana edukacija za devet učitelja. Posjetila nas je dr. sc. Martina Hranj iz Centra za poslovno pripovijedanje i savjetovanje ARS VERBI održavši predavanje pod temom: Važnost usmenog pripovijedanja i terapeutski učinak priča.

Pripovijedanje je vještina i sposobnost za koju je potrebna temeljita priprema i određeno znanje. Jedan od najvažnijih komponenti pripovijedanja je osoba koja donosi priču pred publiku, a to je pripovjedač/izvođač.

Svaki učitelj kad stane ispred svog razreda uskače u ulogu pripovjedača, te je stoga za svakog učitelja iznimno važno znati načine na koje može upotrijebiti svoju vještinu pripovijedanja. Određene osobine pripovjedača su element na koji učenici doživljavaju pripovijedanje i priču.

Učenici ne slušaju samo ono što im učitelj govori, nego i promatraju učiteljeve pokrete, izraz lica i na temelju svega onoga što dožive kreiraju svoj stav. Ako želimo kod svojih učenika potaknuti pozitivan stav prema pripovijedanju i osloboditi ih straha od javnog nastupa, važno je prvo kod sebe samih stvoriti pozitivan stav prema pripovijedanju. Dijeljenjem priča iz svakodnevice, postižemo bolje razumijevanje drugih i lakše pronalazimo rješenje za konflikte i međusobno nerazumijevanje.

U svakodnevnoj smo komunikaciji smo izloženi pripovijedanju – kada slušamo što nam drugi govore o nekom događaju ili svome danu, ako čitamo u slobodno vrijeme. Izloženi smo pripovjednom tekstu i kada gledamo kratke videozapise, ekranizirane romane, filmove, televizijske serije.

Ljepota priče i pripovijedanja se krije u tome što djetetu priča donosi bogatstvo i ljepotu žive riječi, intonaciju, toplinu, izraz lica i govor tijela te ohrabruju djetetovo stvaralaštvo.

Pripovijedanje priča ima veliki utjecaj na djetetov razvoj. U priči djeca pronalaze obrasce za izgradnju unutarnjih predodžbi o svijetu. Kada dijete priča priču, ono zapravo dijeli svoj unutarnji svijet s drugima. Na isti način priče utječe na odrasle. Pričajući priče stvaramo, razvijamo komunikaciju i izgrađujemo povezanost s djecom. Nakon pričanja priče djeca nisu samo bila izložena tekstu i priči, nego su dobili uvid u čovjeka koji im je tijekom pričanja predstavio sebe.

Pripovijedanje je zato  oblik kvalitetnog provedenog vremena s djecom.

Osposobljavanjem učenika za pripovijedanje, razredi mogu postati pravi mali festivali stvaralaštva i umjetnosti, užitka u pričama i zajedničkoga stvaranja, no uz to izvođenje priča će djeci dati i nešto drugo – strukturu, uvid u uzročno-posljedične veze, razvoj mašte i koncentracije, samopouzdanja i vjere svoje sposobnosti, a nije zanemarivo ni da će se takvim izvedbama zasigurno omogućiti stvaranje pozitivne razredne atmosfere što nam i jest cilj ovoga projekta.

Pročitajte još

Obavijest o drugom dijelu zimskih praznika

Obavijest o drugom dijelu zimskih praznika

Poštovani roditelji, skrbnici i udomitelji! obavještavamo vas da nam od ponedjeljka, 24. veljače 2025. do petka, 28. veljače 2025. slijedi drugi dio zimskog odmora za učenike. Učenici se vraćaju na nastavu u ponedjeljak, 3. ožujka 2025., predmetna nastava kreće...

Prometna učilica

Prometna učilica

Naša škola ove je godine sudjelovala u državnom natjecanju u poznavanju prometnih propisa pod nazivom "Prometna učilica". Na razini škole sudjelovalo je više od 20 učenika. Najbolji rezultat na školskoj razini ostvarila je učenica 4.c razreda, Tena Halić. "Prometna...

Skip to content