Datum objave: 26. veljače 2025.

EDUKACIJA: VAŽNOST USMENOG PRIPOVIJEDANJA I TERAPEUTSKI UČINAK PRIČE 2. DIO

U četvrtak, 20. veljače 2025. godine, ponovo nas je posjetila dr.sc. Martina Hranj progovorivši nešto više o ulozi pripovjedača, odabiru priča i terapeutskim elementima u pričama. I sama je ispripovjedila nekoliko priča koje možemo koristiti u vlastitom nastavnom procesu.

Dr. Hranj na samom je početku edukacije zamolila sudionike neka ispričaju na koji su način komunicirali i bili povezani sa predmetom kojeg su izvukli iz čarobnog kofera. Nakon iznošenja doživljaja i promišljanja sudionici su imali prilike osmisliti priču u parovima govorivši u prvom licu.

U nastavku edukacije dotakli smo se važnosti terapeutskog učinka pripovijedanja i terapeutskih priča. Ponekad pričamo priče kako bi sebi olakšali neko teško iskustvo kroz koje smo prošli. Kada progovorimo o teškom iskustvu kroz koje smo prošli, odmah nam je lakše. Pričanje o emocijama stoga ima terapeutski učinak.

Terapeutske priče imaju sadržaj kao i svaka druga priča za djecu – jednostavan i pisan jezikom razumljivim djeci. Ono po čemu se razlikuju je vrlo promišljeno pisana fabula kojoj je cilj pomoći djetetu da prepozna sebe u nekoj situaciji, da shvati što osjeća i dobije primjer kako si može pomoći.

Terapeutske priče mogu djeci dati opcije što učiniti kada se suoče s nekom teškom situacijom, mogućnosti kako riješiti neki problem, ali ih također uče kako reagirati u određenim situacijama.

Pričanje priča omogućuje djeci da dobe uvid u to kako se osjećaju i vodi do promjena u ponašanju.

Takve priče daju djeci mogućnost da na vlastiti problem gledaju s distance, da se na neki način odvoje od sebe i prožive neku negativnu situaciju i osjećaj kroz životinjski lik ili neki drugi lik iz priče. To im daje utjehu i jednu potpuno novu perspektivu u kojoj mogu prepoznati vlastite emocije. 

Terapeutske priče obnavljaju zdravlje, uspostavljaju ravnotežu, uče pojedinca kako postati čvrsto i cjelovito biće. One pomažu pojedincu kako vratiti harmoniju i ravnotežu u ponašanje ili situacije koje su u tom trenutku izvan ravnoteže. Umjesto da odrasle osobe „korigiraju i mijenjaju“ djetetovo ponašanje izravnim uputama, lekcijama i kaznama, priče mogu napraviti tu zadaću umjesto njih samih na nježan i profinjen način. Cilj nam je da se učenici poistovjete s glavnim likovima i situacijama u priči i nadvladavaju različite prepreke i teškoće te motivirano i osnaženo dođu do rješenja.

Pročitajte još

Sretan Uskrs svima!

Sretan Uskrs svima!

Dragi roditelji, skrbnici, udomitelji i djeco, u ovo posebno uskrsno vrijeme, želimo vam obilje mira, ljubavi i radosti. Neka vam Uskrs donese svjetlost nade, snagu zajedništva i toplinu obitelji. Hvala vam na svemu što svakoga dana nesebično dajete – ljubav, brigu i...

Dvanojst meseci – nagrađena pjesma Lorene Kovač

Dvanojst meseci – nagrađena pjesma Lorene Kovač

U sklopu literarnog natječaja „Odjeci“ Naklade Ljevak nagrađena je učenica naše škole Lorena Kovač sa svojom pjesmom na kajkavskom narječju „Dvanoajst meseci“ te je odabrana kao najuspješniji rad za Međimursku županiju. Ovaj natječaj se provodi svake godine kao...

Skip to content