PROJEKT ČITAMO MI, U OBITELJI SVI!
Autor: Marija Tot, 31. 1. 2013.
PROJEKT „ČITAMO MI, U OBITELJI SVI!“
drugi put u trećim razredima
„KNJIGE ZA SVE“
Kako bi se učenike motiviralo na čitanje knjiga i potaknulo ih na njegovanje pisane riječi, u školi smo pokrenuli projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“. Bit projekta je čitanje u obitelji koja je najvažnije okruženje za stvaranje pozitivnog odnosa prema čitanju, ugodne atmosfere i stvaranja potrebe za čitanjem.
Već drugu školsku godinu za redom u trećim razredima OŠ Domašinec provodi se projekt koji je osmislila Hrvatska mreža školskih knjižničara. U školama ga provode knjižničari u dogovoru s učiteljima i roditeljima. U Osnovnoj školi Domašinec to je knjižničarka Marija Tot i učiteljice trećih razreda Marija Novak i Snježana Jankaš a u PŠ Dekanovec, Karmen Mošmondor.
Projektom se žele potaknuti čitateljske navike učenika, unaprijediti njihove čitalačke sposobnosti, poboljšati tehniku čitanja, razumijevanje i prepričavanje pročitanog, a samim time obogaćuje se dječji vokabular. Isto tako želi se ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjeg obrazovanja, razvijanje ljubavi i poštovanja prema knjizi i čitanju kao kvalitetnom i zabavnom provođenju slobodnog vremena.
Vrlo važan cilj projekta je ukazati roditeljima na to da su u svemu ovome oni najvažniji i prvi uzori u čitanju. Naime, učenici nižih razreda uče prije svega oponašanjem i roditelji su im najveći uzori i autoriteti. Najučinkovitiji način svladavanja tehnike čitanja i stvaranja užitka u čitanju postiže se kada se čita pred djecom ili sa djecom u obitelji.
Posrednim ciljem se nastoji ukazati nadležnima i javnosti na važnost i nenadomjestivu ulogu školske knjižnice kao mjesta poticanja razvoja tehnike čitanja koja je ključna kompetencija za razvoj svih ostalih pismenosti poput osposobljenosti učenika za učenje (učiti kako učiti), informacijske pismenosti i cjeloživotnog učenja.
Svoje dojmove, zanimljivosti i lijepe doživljaje zajedničkog čitanja zapisuju u priloženu bilježnicu dojmova. Po osobnoj želji ukrašavaju svoje stranice dojmova, crtaju, pišu pjesmu ili sastavak, lijepe fotografiraju sa zajedničkog čitanja, i sl.
Peti dan dijete knjižničnu naprtnjaču donosi u školu i nekoliko minuta prezentira svom razredu, učitelju(ici) i knjižničaru(ki) svoje doživljaje i na taj način se uči usmenom izražavanju i potiče svoje razredne kolege na čitanje i izgradnju pozitivnog stava prema čitanju te izaziva njihovu radoznalost.
Školski knjižničar na kraju projekta stavlja knjige iz naprtnjače na police knjižnice. Zatim u suradnji s učiteljima ili sam odabire tri najljepša dojma iz svake naprtnjače i objavljuje ih na mrežnim stranicama škole i projekta. Sastavlja završno izvješće o realiziranom projektu s naglaskom na teškoćama s kojima se susreo kao i s prijedlogom poboljšanja. Završno izvješće i priznanja dostavljaju se svim sudionicima.
Na temelju glasovanja na mrežnim stranicama za najljepše dojmove, izdaje se publikacija o projektu. Vjerujem da ćete uz knjižničnu naprtnjaču provesti ugodne trenutke u svojoj obitelji, želim vam da vam druženje s njom protekne u pozitivnom ozračju.
Marija Tot
TRAJNE AKCIJE
Sakupljanje čepova od plastičnih boca za Udrugu oboljelih od leukemije i limfoma
Sakupljanje plastičnih boca za projekt BOK
Sakupljanje starog papira
POVREMENE AKCIJE
Sakupljanje potrebnih stvari za azil "Prijatelji"
Sakupljanje stare odjeće za socijalnu zadrugu "Humana Nova"
Sakupljanje higijenskih i prehrambenih potrepština za socijalnu samoposlugu u Vukovaru
Akcija "Za 1000 radosti" Hrvatskog Caritasa
Akcija "Solidarnost na djelu" Hrvatskog Crvenog križa
Obilježavanje Dana kruha i zahvalnosti u suradnji s župom i lokalnom zajednicom
Božićni sajam u suradnji s udrugom žena "Potočnica"
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ukupno: 464487
Ovaj mjesec: 3518
Ovaj tjedan: 136
Danas: 6