Seminar stručnog usavršavanja
Autor: Kristina Kobal, 12. 12. 2023.
„Metodika poučavanja djece iz skupina u nepovoljnom položaju“ Danas se održao drugi dio seminara tj. edukacije koja se provodi u sklopu projekta "Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje (2023./24.)", u suradnji s uredom UNICEF-a za Hrvatsku. Sam se projekt provodi s ciljem osnaživanja škola, učitelja i učenika za razvoj otpornosti, inkluzivnost i podršku mentalnom zdravlju. Poseban su fokus projekta učenice i učenici koji dolaze iz skupina u nepovoljnom položaju, no program je primjenjiv za svu djecu i mlade u osnovnim i srednjim školama. Sam seminar održavao se kroz dva dana 11. i 12.12. 2023. godine u prostorima II osnovne škole Čakovec.
Edukacija je otvorena raspravom oko toga tko su djeca iz ranjivih skupina te o vrstama podrške koje im škola može pružiti. Potom smo definirali poticajno okruženje za učenje te je prof. Jelena Perak predstavila temu suradničkog učenja kao alata u osobnom i socijalnom razvoju učenica i učenika, u ostvarivanju grupne kohezije, suradnje te akademskih uspjeha.
U zadnjem dijelu edukacije, učiteljice su imale prilike i same iskusiti dobrobiti suradničkog poučavanja kroz radionicu koju je vodila prof. Biserka Šavora, pedagoginja i voditeljica Forumovog programa Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje, ali i prodiskutirati o važnosti grupne dinamike
Tako smo u današnjim radionicama razmišljali o motivaciji za učenje, emocionalnoj otpornosti i vrstama ledolomaca.
U prvoj smo radionici osvijestili da je svaki učenik različit, posjeduje vlastita životna iskustva, odrasta u specifičnoj obitelji, različitih je intelektualnih sposobnosti, interesa, navika i ambicija. Na samom je nastavniku da pronađe odgovarajući način da motivira svakoga od njih.
U drugoj smo se radionici dotakli teme emocionalne otpornosti tj. sposobnosti dobre prilagodbe sa suočavanjem s objektivno teškim životnim okolnostima. Najvažniji temelj za izgradnju otpornosti kod djeteta je obitelj. Obrasci roditeljskog ponašanja, socijalne i emocionalne interakcije neki su od čimbenika koji se smatraju značajnima prilikom razvoja otpornosti kod djece.
U trećoj radionici, Ledolomac, aktivnost svima nam draga i osmišljena kako bismo se ili bolje upoznali, olakšali si interakciju ili pak poželjeli nekome dobrodošlicu. Ledolomci igraju značajnu ulogu u bilo kojoj aktivnosti ili događanju u kojima su važni komunikacija te osjećaj povjerenja i udobnost sudionika.
Dvadesetak učiteljica i učitelja naše županije obogatilo se novim idejama i metodama rada.
Školskim timovima osigurat će se niz edukacija te kompleti obrazovnog materijala na temu emocionalne otpornosti za primjenu u svim razredima. Pružit će se dodatna podrška timovima koji će zatim pružati ciljanu podršku učenicama i učenicima te podrška ravnateljicama i ravnateljima uključenih škola kako bi se osigurao pristup cijele škole za podršku mentalnom zdravlju.
TRAJNE AKCIJE
Sakupljanje čepova od plastičnih boca za Udrugu oboljelih od leukemije i limfoma
Sakupljanje plastičnih boca za projekt BOK
Sakupljanje starog papira
POVREMENE AKCIJE
Sakupljanje potrebnih stvari za azil "Prijatelji"
Sakupljanje stare odjeće za socijalnu zadrugu "Humana Nova"
Sakupljanje higijenskih i prehrambenih potrepština za socijalnu samoposlugu u Vukovaru
Akcija "Za 1000 radosti" Hrvatskog Caritasa
Akcija "Solidarnost na djelu" Hrvatskog Crvenog križa
Obilježavanje Dana kruha i zahvalnosti u suradnji s župom i lokalnom zajednicom
Božićni sajam u suradnji s udrugom žena "Potočnica"
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ukupno: 464409
Ovaj mjesec: 3440
Ovaj tjedan: 58
Danas: 58