Poučavanje učenica i učenika iz skupina u nepovoljnom položaju
Autor: Kristina Kobal, 21. 4. 2024.
U OŠ Domašinec u sklopu projekta "Škole podrške: učenje za otpornost, inkluziju i mentalno zdravlje (2023./24.)", provodimo i Metodiku poučavanja djece iz skupina u nepovoljnom položaju . Same društvene i obiteljske okolnosti takve djecu su: niži socioekonomski status i siromaštvo, pripadnost nacionalnoj, vjerskoj ili jezičnoj manjini, otežavajuće obiteljske okolnosti, djeca u alternativnoj skrbi… Stoga su i individualne karakteristike istoimene djece: problemi u području ponašanja ili mentalnog zdravlja, specifične teškoće u učenju, teškoće u razvoju, invaliditet, traumatsko iskustvo, kronične bolesti…
Često djeca iz skupina u nepovoljnom položaju imaju: otežan pristup obrazovanju, niži stupanj dobrobiti tijekom obrazovanja, niža obrazovna postignuća u usporedbi s drugim društvenim skupinama.
To dovodi do ukorjenjivanja postojećih i stvaranja novih nejednakosti koje imaju izravan i neizravan negativni utjecaj na pojedince: kao i društvo u cjelini (na zaposlenost, kriminal, zdravlje i zadovoljstvo životom).
Škole koje imaju visok postotak učenika u nepovoljnom položaju trebaju dodatne ljudske i materijalne resurse za pružanje podrške učenicima u nepovoljnom položaju – kako učenici ne bi napustili školu te kako bi poboljšali svoje obrazovne ishode. Zato ured UNICEF-a želi podržava škole koje provode dodatne aktivnosti koje pomažu djeci u nepovoljnom položaju da poprave ocjene i ostanu u školi.
Aktivnosti koje se provode su :dodatna pomoć u učenju, jačanje socioemocionalnih vještina, jačanje ostalih transverzalnih vještina poput planiranja, javnog govorenja, komunikacije, timskog rada, aktivnosti koje vode boljem uključivanju i suradnji s roditeljima učenika u nepovoljnom položaju.
Kroz same radionice koje vode učiteljice Nina Zrna i Kristina Kobal, a provode se u sklopu projekta učenici se: osjećaju sigurno, cijenjeno i poštovano, aktivno se uključuju i smisleno angažiraju u obrazovnim i društvenim aktivnostima, imaju podupiruće odnose s drugim učenicima i odgojno-obrazovnim radnicima, osjećaju pripadnost obrazovnoj zajednici te su sretni i zadovoljni svojim iskustvom u obrazovnom procesu.
Odgojno-obrazovne radionice služe za bolje povezivanje s učenicama i učenicima, jasnije praćenje njihovih potreba kao i različitih načina usvajanja nastavnog sadržaja, jačanju njihovih socijalnih i emocionalnih kompetencija koje su dodatno utjecale na njihov bolji akademski napredak, jasnije praćenje individualanog napretka učenika i učenica, kako bi se osnažili u razvoju vlastite emocionalne otpornosti .
Učenici i učenice se u grupama osjećaju sigurnije i povezanije nego u samom razredu, pozitivne promjene događaju se poglavito u vidu podizanja samopouzdanja, vlastite slike o sebi, pripadnosti i povezanosti ne samo sa vršnjacima, već i s odgojno-obrazovnim radnicama.
Ključ uspjeha je međusobna suradnja OŠ Domašinec i Unicefa. Suradnja je briga za čovjeka, svakog pojedinca koja se temelji na poštovanju, povjerenju i vlastitoj odgovornosti.
„SVAKO DIJETE IMA POTENCIJALA I MOŽE USPJETI AKO MU OMOGUĆIMO UVJETE KOJE ODGOVARAJU NJEGOVIM/NJEZINIM INDIVIDUALNIM POTREBAMA.”
TRAJNE AKCIJE
Sakupljanje čepova od plastičnih boca za Udrugu oboljelih od leukemije i limfoma
Sakupljanje plastičnih boca za projekt BOK
Sakupljanje starog papira
POVREMENE AKCIJE
Sakupljanje potrebnih stvari za azil "Prijatelji"
Sakupljanje stare odjeće za socijalnu zadrugu "Humana Nova"
Sakupljanje higijenskih i prehrambenih potrepština za socijalnu samoposlugu u Vukovaru
Akcija "Za 1000 radosti" Hrvatskog Caritasa
Akcija "Solidarnost na djelu" Hrvatskog Crvenog križa
Obilježavanje Dana kruha i zahvalnosti u suradnji s župom i lokalnom zajednicom
Božićni sajam u suradnji s udrugom žena "Potočnica"
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ukupno: 464409
Ovaj mjesec: 3440
Ovaj tjedan: 58
Danas: 58